Istoria lumii pentru copii: din Antichitate până în Evul Mediu - V. M. Hillyer
- Producători:Autor
- Cod produs: C2413
- Disponibilitate: În Stoc
-
37,00 RON
- Fără TVA: 35,24 RON
„Pentru a-i da copilului o idee despre ce s-a petrecut în lume înainte de venirea lui;
Pentru
a-l scoate din mica lui lume închisă în ea însăși și concentrată doar
pe ființa lui, care pare să fie atât de mare, din cauză că e atât de
aproape de ochii lui;
Pentru a-i lărgi orizontul și viziunea, și pentru a deschide o panoramă spre vremuri care au fost;
Pentru
a-i face cunoștință cu unele dintre marile evenimente și marile nume
din trecut, și a le fixa pe acestea în timp și spațiu, ca bază a
studiului detaliat din viitor;
Pentru a-i oferi o bază cronologică,
cu linii călăuzitoare principale, peste care să-și poată pune la locul
potrivit toate informațiile istorice pe care le va descoperi mai târziu –
În toate scopurile de mai sus a fost scris acest prim STUDIU AL ISTORIEI LUMII.”
Virgil M. Hillyer, directorul școlii clasice Calvert.
Lucrarea a apărut în anul 1924.
* * *
Manualele
din colecția „Educația clasică” sunt scrise într-un limbaj foarte
accesibil, prezentând informațiile într-o structură logică și ordonată
care facilitează învățarea și stârnește curiozitatea naturală a
copilului. Ele pot fi studiate fără nicio dificultate, ba chiar cu
foarte multă plăcere, alături de un părinte, dar unui copil relativ
înzestrat nu îi va fi deloc greu să se descurce de unul singur. De
asemenea, ele pot fi studiate și în clase, deoarece multe dintre ele au
fost concepute și au fost folosite în vechile școli de educație
creștină-clasică.
Cărțile din colecția „Educație clasică” sunt
gândite, indiferent de confesiunea autorilor, plecând de la ideea că
lumea noastră are o ordine naturală dată, fiindcă în spatele ei există
un Dumnezeu care a creat-o. Drept urmare, ele încurajează în primul rând
căutarea Adevărului, Binelui și Frumosului, drept scop ultim al unei
educații de calitate, iar în secundar formarea unei culturi solide.
Manualele
de „Educație Clasică” pun în evidență un model de formare a copilului
în care virtuțile intelectuale sunt inextricabil legate și dependente de
virtuțile morale, ținând cont de de avertismentul ducelui de Wellington
după care „educația fără morală nu va face decât diavoli inteligenți”.
Inutil
poate să mai precizăm că volumele din această colecție nu sunt atinse
sub nicio formă de corectitudine politică, ecologism, relativism și alte
razne moderne, repere obligatorii în programele și curriculele mereu în
schimbare, care au deformat și distrus educația bună de altădată.