Vocația uceniciei. Considerații pe marginea Evangheliei după Marcu
- Producători:Autor
- Cod produs: C1754
- Disponibilitate: În Stoc
-
25,00 RON
- Fără TVA: 23,81 RON
Autorul ne invită să pășim alături de primii ucenici în procesul lor de
formare, așa cum ni-l prezintă evanghelistul Marcu, dar suntem adesea
provocați să gândim în afara cadrului teologic cu care ne-am obișnuit.
Analizând textul biblic dintr-o perspectivă personalistă, inspirată din
teologia patristică, autorul propune cititorului o interpretare de alt
tip, mult mai ancorată în gândirea primelor secole; avem de-a face cu un
Isus mult mai uman, cu niște ucenici mult mai simpli, neidealizați,
marcați de tot felul de eșecuri, dar și de reușite. Acest mod de a-i
simți alături, la fiecare pas, atât pe maestru, cât și pe discipoli,
este îmbietor pentru cititor și îl ajută să se identifice cu aceștia.
Dănuț Jemna
este profesor universitar la Universitatea Al. I. Cuza Iaşi, Facultatea
de Economie și Administrarea Afacerilor, unde predă cursuri din
domeniul Statisticii. Este preocupat în special de problemele de
fundamentare teoretică a metodelor statistice utilizate în domenii
variate ale științelor economice și sociale. În paralel cu această
activitate, și-a pus în valoare o pasiune veche pentru teologie și
filosofie și a realizat o teză de doctorat la Facultatea de Teologie
Ortodoxă a Universității Babeș-Bolyai din Cluj. Este interesat în mod
deosebit de teologia Sfinților Părinți ai Bisericii (patristica), dar a
întreprins cercetări și în domeniul teologiei biblice.
Cuprins
Cuvânt-înainte 9
Prefață 11
1. Nevoia de a reconsidera ucenicia 21
2. Ucenicia în contextul autorității 29
3. Tema uceniciei la Sf. Marcu 39
4. Intrarea în scenă a maestrului 47
5. Chemarea discipolilor 55
6. Lecții din misiunea învățătorului 63
7. O primă selecție 73
8. Apropierea de maestru 81
9. Ucenicii fac practică 89
10. Munca de formare continuă 97
11. Testele uceniciei 107
12. Pregătirea pentru despărțirea de învățător 117
13. Ce învățăm când maestrul este supus la teste 125
14. Condiția ucenicului în lume 133
15. Gestionarea căderilor 143
16. Trimiterea discipolilor în lume 153
Concluzii 161
Postfață 165